Τέταρτη στην Ευρώπη η Ελλάδα στις περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού (bullying)

φωτο από την 1η Ημέρα του Συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Δικτύου ενάντια στο Σχολικό Εκφοβισμό: Μεγάλη στιγμή του Συνεδρίου ήταν η ομιλία του διακεκριμένου καθηγητή Ψυχολογίας Dr Olweus που παρουσίασε το φαινόμενο του Bullying και του Cyber Bullying
Στην τέταρτη θέση στην Ευρώπη η Ελλάδα στις περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού.

Θύμα σχολικού εκφοβισμού έχει πέσει ένας στους τρεις μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ένας στους δυο γίνεται μάρτυρας τέτοιων περιστατικών, δεδομένα που τοποθετούν την Ελλάδα στην τέταρτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών στις περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έγιναν γνωστά στο πλαίσιο του 1ου επιστημονικού συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Δικτύου κατά του Σχολικού Εκβιασμού (European Antibulling Netwok, EAN), με τίτλο: «Το φαινόμενο του εκφοβισμού στο σχολικό και διαδικτυακό περιβάλλον. Με το βλέμμα στην Ευρώπη», που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Ελληνικής Προεδρίας, την Τετάρτη 11 και Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014 στην Αθήνα ( Athens Ledra Hotel , Λεωφόρος Συγγρού 115) με τη συμμετοχή 400 περίπου ατόμων, μεταξύ των οποίων κορυφαίοι Έλληνες και Ευρωπαίοι επιστήμονες που ανέλυσαν και παρουσίασαν σημαντικές έρευνες και καλές πρακτικές μέσα από εισηγήσεις, ανακοινώσεις, αλλά και βιωματικά εργαστήρια. 

Ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι, ερευνητές, εκπαιδευτικοί, σχολικοί σύμβουλοι από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αντάλλαξαν εμπειρίες και στατιστικά δεδομένα εστιάζοντας στη σημασία της ευαισθητοποίησης, της ενημέρωσης και της συμμετοχής γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών για τη βελτίωση του προβλήματος. Συζήτησαν, επίσης, για τη βία και την επιθετικότητα, τόσο στην οικογένεια όσο και την κοινωνία.

Τα περισσότερα θύματα είναι παιδιά ευαίσθητα, χωρίς φίλους, ανασφαλή, με χαμηλή αυτοεκτίμηση, συχνά σωματικά πιο αδύναμα από τους συνομηλίκους τους. Αντίθετα, οι θύτες εμφανίζονται επιθετικοί ακόμα και στους δασκάλους τους, έχουν εξουσιαστικές τάσεις απέναντι στους συμμαθητές τους, είναι ευερέθιστοι, ενώ δε φαίνεται να έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα αυτοπεποίθησης. Μια τρίτη κατηγορία αποτελούν τα παιδιά που γίνονται και θύτες και θύματα, τα οποία τείνουν να είναι υπερδραστήρια, ανασφαλή, με αντικοινωνικές δραστηριότητες, αντιπαθή από τους συμμαθητές τους, αλλά και από τους δασκάλους τους. Αυτά τα παιδιά παρουσιάζουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και προσπαθούν να αντιδράσουν στη βία που δέχονται, αλλά όχι πάντα αποτελεσματικά, περιέγραψε ο ψυχολόγος και ερευνητής, Νταν Ολέους (Dan Olweus).

Μια έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ έδειξε πως τα παιδιά που υπέφεραν από σχολικό εκφοβισμό διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν κατάθλιψη, άγχος και αυτοκτονικές τάσεις αργότερα στη ζωή τους.

Το «Χαμόγελο του Παιδιού», που συμμετέχει στο ΕΑΝ, δέχθηκε το 2013 500 κλήσεις και 31 ηλεκτρονικά μηνύματα (e-mail) για θέματα εκφοβισμού, ανέφερε ο πρόεδρος του οργανισμού κ.Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, ενώ πρόσθεσε πως την ίδια χρονιά μέλη του «Χαμόγελου» πραγματοποίησαν 378 επισκέψεις με διαδραστικές παρεμβάσεις πρόληψης σε 10.720 παιδιά από σχολεία σε όλη την Ελλάδα.

Στο συνέδριο συζητήθηκαν προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης του εκφοβισμού, ενώ έλαβαν χώρα και βιωματικά εργαστήρια.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ (Ελληνικοί υπότιτλοι)

Το τέλειο «δηλητήριο» για τον εγκέφαλο: Ο εθισμός στην πορνογραφία ως ασθένεια του εγκεφάλου