Όταν το Υπουργείο Παιδείας δεν διαβάζει κοινωνιολογία

 



Πριν λίγες μέρες βγήκαν οι βάσεις των πανελλαδικών εξετάσεων του 2020, μιας χρονιάς με αναταραχές και αλλαγές, μέχρι και την τελευταία στιγμή.

Αυτό δυσκόλεψε τους μαθητές και ένα μεγάλο ποσοστό από αυτούς (το 40 %) έγραψαν κάτω από την βάση στα περισσότερα μαθήματα και ένα 32 % μπήκε στα πανεπιστήμια με βαθμό κάτω του 10. Αυτοί οι μαθητές (πλέον φοιτητές) αξίζουν τα συγχαρητήριά μας, διότι μέσα σε δύσκολες συνθήκες κατάφεραν πολλά.

Πολλά σχόλια φυσικά επικεντρώθηκαν μόνο στην πτώση των βάσεων και ειδικά σε σχολές σαν το Μαθηματικό της Σάμου, η οποία βάση πήγε στα 3000 μόρια, με αποτέλεσμα να κατηγορήσουν τους φοιτητές, οι οποίοι έγραψαν άσχημα και να τους κάνουν να νιώθουν άσχημα διότι πέρασαν κάπου! Βλέποντας το Υπουργείο Παιδείας, πως άτομα από διαφορετικούς πολιτικούς χώρους ζητάνε την βάση του 10, ξεκίνησε να στέλνει μηνύματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Διότι, τι 3000 μόρια στο Μαθηματικό της Σάμου και τι 3000 ευρώ σε ένα ΙΕΚ..

Βλέποντας τα στατιστικά που υπάρχουν στην σελίδα του Υπουργείου Παιδείας, το 32% που φέτος θα μπει στις αίθουσες των πανεπιστημίων, με αυτή την λογική θα έμενε απ’ έξω και μαζί με αυτούς θα ήταν άδεια δεκάδες πανεπιστήμια στην χώρα. Φυσικά το Υπουργείο Παιδείας το ξέρει αυτό και γνωρίζει επιπλέον πως εφόσον όλα αυτά τα παιδιά είχαν δώσει χιλιάδες ευρώ σε φροντιστήρια, θα μπορέσουν να πάνε εύκολα σε ένα ιδιωτικό ΙΕΚ όπου το πτυχίο του θα είναι ίσο με αυτό ενός ΑΕΙ (βέβαια για τους πολίτες οι οποίοι υποστηρίζουν την βάση του 10 είναι ψιλά γράμματα). Βέβαια το ζήτημα στην πραγματικότητα δεν είναι το πως πήγαν οι βάσεις, αλλά πως και γιατί τα πήγανε έτσι οι μαθητές της Γ' Λυκείου.

Οι μαθητές ως γνωστόν δεν είχαν μόνο να αντιμετωπίσουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, όπου τα μαθήματα μέσω διαδικτύου, το άγχος το τι θα γίνει τελικά με τις πανελλήνιες, η ανησυχία των παιδιών με το τι θα γίνει με την δουλειά των γονέων τους και γενικά ο αποσυντονισμός από το κανονικό πρόγραμμα των παιδιών σε συνδυασμό με τα κακογραμμένα βιβλία, τις ελλείψεις εκπαιδευτικών και τα σχολεία που βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση, φέρνουν ως αποτέλεσμα την χαμηλή απόδοση των μαθητών, η οποία φέρνει και τις χαμηλές βάσεις.

Χρειαζόμαστε σοβαρές αλλαγές στην εκπαίδευση, όχι μαζορέτες και την ένταξη της βάσης του 10 στις πανελλήνιες. Είναι αναγκαία η μείωση των μαθητών στις τάξεις σε συνδυασμό με νέα κτήρια, προσλήψεις εκπαιδευτικών, παροχή εξοπλισμού στους μαθητές, νέα βιβλία και άλλα πολλά, ώστε όχι μόνο για να μην βλέπουμε μαθητές με 3000 μόρια να πηγαίνουν σε πανεπιστήμια, αλλά και για να υπάρξει μια γενική βελτίωση της εκπαίδευσης στα σχολεία.

Διότι το μέλλον αυτής της χώρας δεν θα βελτιωθεί μέσω μιας βάσης του 10 στις πανελλήνιες, αλλά μέσω μιας γενικής και σημαντικής αναβάθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας. Διότι το αύριο είναι τα παιδιά και όχι το κέρδος των ιδιωτικών ΙΕΚ.



Του Άγγελου Τζίτζιρα Φοιτητής, μέλος του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ανοιχτό κάλεσμα για τη δημιουργία της Ομάδας Προφορικής Ιστορίας Επταπυργίου

Η κοινωνιολογία του φασισµού

Δικαιοσύνη (άρθρο γνώμης του κοινωνιολόγου Γιώργου Βέλτσου)