Η Φλόριντα καταργεί την κοινωνιολογία ως βασικό μάθημα στα δημόσια κολέγια – «Έχει καταληφθεί από αριστερούς»

 


 

Η Φλόριντα καταργεί την κοινωνιολογία ως βασικό μάθημα στα δημόσια κολέγια – «Έχει καταληφθεί από αριστερούς»

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Φλόριντα, που εποπτεύει τα δημόσια πανεπιστήμια αφαίρεσε το μάθημα «Αρχές Κοινωνιολογίας» από τα βασικά μαθήματα και το αντικατέστησε με την «πραγματική ιστορία».

 

Εκτός των βασικών μαθημάτων στα δημόσια πανεπιστήμια της Φλόριντα μπαίνει πλέον ένα μάθημα κοινωνιολογίας καθώς θα αντικατασταθεί από την «πραγματική ιστορία», μία κίνηση πάντως που έχει προκαλέσει «θύελλα» αντιδράσεων με τους επικριτές της απόφασης να κάνουν λόγο για πολιτικά κίνητρα πίσω από αυτήν.

Ειδικότερα την Τετάρτη το 17μελές Διοικητικό Συμβούλιο της Φλόριντα, το οποίο εποπτεύει τα δημόσια πανεπιστήμια της πολιτείας αφαίρεσε το μάθημα «Αρχές Κοινωνιολογίας» από τον κατάλογο των εγκεκριμένων επιλογών βασικών μαθημάτων και έτσι πλέον δεν θεωρείται ως προαπαιτούμενο για το πτυχίο των φοιτητών.

«Μία σοβαρή παρανόηση της κοινωνιολογίας ως παράνομης επιστήμης που καθοδηγείται από τη ‘ριζοσπαστική’ και ‘woke’ ιδεολογία».

Το Συμβούλιο το αντικατέστησε με ένα μάθημα με τίτλο «Εισαγωγική επισκόπηση έως το 1877», το οποίο, σύμφωνα με τα μέλη του, θα παρέχει μια «ιστορικά ακριβή περιγραφή της ίδρυσης της Αμερικής, της φρίκης της δουλείας, του εμφυλίου πολέμου που προέκυψε και της εποχής της ανοικοδόμησης».

«Η κοινωνιολογία έχει καταληφθεί από αριστερούς ακτιβιστές»

Όταν ρωτήθηκε σχετικά με την αλλαγή, ένας εκπρόσωπος του Επιτρόπου Εκπαίδευσης της Φλόριντα, Μάνι Ντίαζ Τζούνιορ παρέπεμψε την Washington Post σε ένα tweet του Δεκεμβρίου στο οποίο υποστήριξε ότι η κοινωνιολογία είχε «καταληφθεί από αριστερούς ακτιβιστές και δεν εξυπηρετεί πλέον τον σκοπό της».

Τα πολιτειακά πανεπιστήμια, πρόσθεσε στο tweet, «θα επικεντρωθούν στην προετοιμασία των φοιτητών για θέσεις εργασίας υψηλής ζήτησης και υψηλής αμοιβής, όχι στην woke ιδεολογία».

Στα «σχοινιά» οι κοινωνιολόγοι

Η απόφαση προκάλεσε αντιδράσεις με την Ένωση Κοινωνιολόγων ΗΠΑ να αναφέρει σε ανακοίνωσή της την Πέμπτη ότι είναι «εξοργισμένη» από την αλλαγή, η οποία, όπως υποστήριξε, προέρχεται από «μία σοβαρή παρανόηση της κοινωνιολογίας ως παράνομης επιστήμης που καθοδηγείται από τη ‘ριζοσπαστική’ και ‘woke’ ιδεολογία».

Η Ένωση, η οποία είχε προηγουμένως συντάξει δημόσιο σχόλιο κατά της αλλαγής, προέτρεψε το Διοικητικό Συμβούλιο της Φλόριντα να επαναφέρει την κοινωνιολογία ως βασικό μάθημα, λέγοντας ότι το μάθημα είναι «στον πυρήνα του πολιτικού αλφαβητισμού».

«Η αποτυχία να δοθεί προτεραιότητα στην επιστημονική μελέτη των αιτιών και των συνεπειών της ανθρώπινης συμπεριφοράς αποτελεί αποτυχία της δέσμευσης της Φλόριντα να παρέχει υψηλής ποιότητας εκπαίδευση στον πολίτη και να προετοιμάσει το εργατικό δυναμικό», αναφέρεται ακόμα στην ανακοίνωση.

Τα περισσότερα από τα 17 μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου διορίζονται από τον κυβερνήτη και επιβεβαιώνονται από την πολιτειακή γερουσία για επταετή θητεία. Ο Ρεπουμπλικανός κυβερνήτης, Ρον NτεΣάντις διόρισε την πλειοψηφία των σημερινών μελών του Συμβουλίου.

Οι αλλαγές στα μαθήματα στη Φλόριντα

Η απόφαση της Τετάρτης, η οποία ισχύει για τα 12 πανεπιστήμια που υπάγονται στο σύστημα της πολιτείας και αφορά περισσότερους από 430.000 φοιτητές, είναι η τελευταία σε μια σειρά αλλαγών στις σχολικές αίθουσες της Φλόριντα, οι οποίες εδώ και χρόνια υπόκεινται σε περιορισμούς σχετικά με το τι μπορεί να διδάσκεται για τη φυλή, τον ρατσισμό, την ιστορία, τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου τόσο σε επίπεδο Κ-12 όσο και σε επίπεδο κολεγίων.

Στην πολιτεία έχουν σημειωθεί αρκετές μάχες υψηλού προφίλ για δήθεν «woke» μαθήματα, τα οποία οι συντηρητικοί ισχυρίζονται ότι αντικατοπτρίζουν τις ιδεολογικές προτεραιότητες της πολιτικής αριστεράς.

Πέρυσι, η Φλόριντα αρνήθηκε να δεχτεί ένα νεοσύστατο μάθημα Advanced Placement για την ιστορία των μαύρων, με μια εκπρόσωπο του υπουργείου Παιδείας της Φλόριντα να υποστηρίζει ότι «δεν έχει εκπαιδευτική αξία και είναι αντίθετο με τη νομοθεσία της Φλόριντα».

ΝτεΣάντις: «Το μάθημα είναι ‘woke’»

Μάλιστα ο ίδιος ο ΝτεΣάντις κατακεραύνωσε το μάθημα ως «woke». Η Φλόριντα απέρριψε επίσης μια σειρά από βιβλία μαθηματικών και κοινωνικών σπουδών για υποτιθέμενες αναφορές σε απαγορευμένα θέματα.

Τον Αύγουστο, η πολιτεία απαγόρευσε όλα τα μαθήματα ψυχολογίας Advanced Placement επειδή παραβίαζαν ορισμένους από τους νέους περιοριστικούς εκπαιδευτικούς νόμους της Φλόριντα – αν και, μετά από μέρες σύγχυσης, ο επίτροπος εκπαίδευσης της Φλόριντα ανέτρεψε την απόφαση. Κάποια στιγμή, ο ΝτεΣάντις απείλησε να απαλλάξει τη Φλόριντα από όλα τα μαθήματα Advanced Placement σε όλη την επικράτεια για τα μαθήματα που ο κυβερνήτης θεωρούσε αριστερόστροφα.

Η αφαίρεση της κοινωνιολογίας ως επιλογής μαθημάτων κορμού προτάθηκε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο. Το Διοικητικό Συμβούλιο της Φλόριντα ξεκίνησε μια περίοδο δημόσιας διαβούλευσης διάρκειας δύο εβδομάδων εκείνο το μήνα, προτού ψηφίσει για την έγκριση της αλλαγής αυτή την εβδομάδα.

Δεν προκαλεί έκπληξη η απόφαση

Ο Γιούκα Σαβολάινεν, καθηγητής κοινωνιολογίας στο Wayne State University του Ντιτρόιτ, ο οποίος έγραψε ένα άρθρο στο οποίο αναφέρθηκε ο Ντίαζ στο tweet του σχετικά με το ότι η κοινωνική επιστήμη είναι «woke », δήλωσε ότι η κίνηση του Συμβουλίου δεν προκαλεί έκπληξη δεδομένου του πολιτικού τοπίου της Φλόριντα.

Ο Σαβολάινεν αναγνώρισε στο δημοσίευμά του ένα χάσμα μεταξύ των επιστημόνων κοινωνιολογίας που «είναι ανοιχτά ακτιβιστές» και άλλων που έχουν παραμείνει αποκλειστικά προσηλωμένοι στην «επιστημονική πλευρά».

Δήλωσε στη Washington Post μετά την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου ότι, αν και δεν υποστηρίζει την κίνηση, ανησυχεί για το γεγονός ότι ο ακτιβισμός γίνεται όλο και πιο συνηθισμένος στον τομέα του.

Την Τετάρτη, οι φοιτητές του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Φλόριντα, όπου πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, συγκεντρώθηκαν για να διαμαρτυρηθούν για την απόφαση του Συμβουλίου να αντικαταστήσει την κοινωνιολογία ως προαπαιτούμενο.

Η Τζένεσι Λικόνα, φοιτήτρια του Florida State που παρακολούθησε το εισαγωγικό μάθημα της κοινωνιολογίας, δήλωσε στο WTXL: «Απλώς μου επιτρέπει να κοιτάζω κάθε άλλο μάθημά μου με μια βαθύτερη κατανόηση του γιατί κάνουμε ό,τι κάνουμε ως άνθρωποι».

 

πηγή

https://www.in.gr/2024/01/29/world/florinta-katargei-tin-koinoniologia-os-vasiko-mathima-sta-dimosia-kolegia-exei-katalifthei-apo-aristerous/ 

 

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Τα παιδιά της Χορωδίας»

Ανοιχτό κάλεσμα για τη δημιουργία της Ομάδας Προφορικής Ιστορίας Επταπυργίου

Η κοινωνιολογία του φασισµού